معرفی کتاب : زنجیره های تامین دیجیتال
زنجیره تأمین امروز مجموعه ای از اقدامات کاملاً گسسته و جداگانه است که محصول را از طریق بازاریابی، توسعه محصول، تولید و توزیع در نهایت به دست مشتری میرساند.
معرفی کتاب :
نویسندگان:
توماس رازک - دنیل سیتز- متیاس دیک - کای اووه کادرمن
مترجمان:
دکتر سجاد شکوهیار عضو هیات علمی شهید دانشگاه شهید بهشتی
عباس منوچهری راد مشاور تحلیل کسب و کار
زنجیره تأمین امروز مجموعه ای از اقدامات کاملاً گسسته و جداگانه است که محصول را از طریق بازاریابی، توسعه محصول، تولید و توزیع در نهایت به دست مشتری میرساند. فرایند دیجیتالی کردن منجر به فرو ریختن دیوارهای مابین این اقدامات میشود و به واسطهی آن زنجیرها به یک اکوسیستم کاملاً یکپارچه تبدیل میشوند. این اکوسیستم، برای همه بازیکنان درگیر از تأمین کنندگان مواد اولیه، اجزا و قطعات گرفته، تا حاملان محصولات نیمهساخته و کالاهای نهایی و در نهایت مشتریان متقاضی محصول نهایی کاملاً شفاف است.
این شبکه مبتنی بر فناوریهای کلیدی همچون سیستمهای برنامهریزی و اجرای یکپارچه(integrated planning and execution systems)، پدیداری لجستیک(logistics visibility)، لجستیک خودگردان(autonomous logistics)، خرید و انبارداری هوشمند(smart procurement and warehousing)، مدیریت قطعات یدکی(spare parts management) و تجزیه و تحلیل پیشرفته(advanced analytics) است. کسبوکارها با مدلسازی کامل شبکه، ایجاد سناریوهای “چه- اگر” ، و تنظیم بلادرنگ زنجیره تأمین با توجه به تغییر شرایط، قادر خواهند بود تا نسبت به تغییر و تحولات در زنجیره تأمین واکنش نشان دهند و حتی آنها را پیش بینی نمایند.
پس از ساخته شدن “شبکه” تأمین دیجیتال درجه جدیدی از تابآوری و پاسخگویی ممکن میشود. امروزه مؤلفههای این شبکه در حال توسعه هستند و کسبوکارهایی که بر روی مدلسازی این شبکه کار میکنند در تلاشاند تا خدمات را به کارآمدترین و شفافترین شیوه به مشتریان ارائه دهند و به این وسیله در بازار رقابتی امروز دوام بیاورند.
کدخبر: 573
تعداد بازدید: 1668