پنجشنبه، 26 مهر 1403 - 14:34

متخلفان ترافیک هشتگرد آگاه باشند؛

خودروی مکانیزه ثبت تخلفات رونمایی شد

خودرو مکانیزه دوربین دار تخلف معابر هشتگرد را ثبت می کند.

آیین رونمایی از خودروی مکانیزه ثبت تخلفات با حضور فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

مهندس یکه فلاح رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری هشتگرد گفت: این اقدام در پی نارضایتی و مطالبه گری شهروندان بابت مشکلات ترافیکی و افزایش تخلفات ازقبیل پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه از مجموعه شهرداری و پلیس راهور انجام شد.

 این خودرو با عبور در طول معابر اصلی با دوربینهایی که در هر دوسمتش نصب شده، امکان ثبت شماره خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان و تخلفات توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده را به صورت هوشمند دارد و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه و پیامک آن بلافاصله ارسال می گردد .

رئیس پلیس ساوجبلاغ در تشریح مزایای استفاده از این سامانه گفت : خودروی ثبت تخلف ضمن عبور و مشاهده تخلف راننده، بدون اغماض، با سرعت و بدون چالش و بروز تنش در مسیرهای پر تخلف شهر به منظور روان سازی جریان ترافیک نظارت هوشمند تصویری داشته و اعمال قانون به صورت مکانیزه و خودکار انجام می شود.

وی افزود :بر اساس قانون با پیشنهاد پلیس راهور و همکاری شهرداری با پلیس در تامین امنیت ترافیک شهر و علائم و تجهیزات مورد نیاز تهیه و در اختیار پلیس راهور قرار گرفت.



کدخبر: 2261

تعداد بازدید: 177