سه‌شنبه، 24 مهر 1403 - 11:09

مدیرکل صمت البرز:

کمربند سبزدر جوار معادن البرز

اجرای طرح "کمربند سبز" در جوار معادن البرز در دستور کار قرار گرفت

آیین باور- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز از فراهم شدن مقدمات اجرای طرح "کمربند سبز" در اطراف معادن استان با مشارکت معدن داران و نهادهای متولی زیست محیطی خبر داد.

محمد انصاری در جریان بازدید میدانی از معادن شهرستان‌ ساوجبلاغ گفت: با اجرای این طرح در اطراف معادن البرز از نفوذ ذرات معلق و ریزگردها پیشگیری می شود و روند کاهش در حد انتظار آلودگی هوا در این‌ مناطق را تجربه خواهیم کرد.

رعایت ایمنی و بهداشت محیط باید در اولویت کاری معدن داران قرار گیرد

وی رعایت الزامات ایمنی، بهداشت محیط کار و سلامت (HSE) را از اولویت های اجرایی معادن استان ذکر کرد و افزود: مسوولان معادن برای همراهی با نهاد های متولی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز با تاکید بر لزوم تقویت نگاه توسعه گرایانه در‌حوزه معادن به عنوان یک بخش زیرساختی و مولد گفت: نگاه‌ ویژه رهبری در راستای رونق تولید در حوزه معادن باید مورد توجه خاص و در دستور کار همه دستگاه‌های مسوول در این حوزه قرار گیرد.

انصاری اضافه کرد: خوشبختانه استاندار  البرز و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نگاه و رویکردی کاملا حمایتگرانه از بخش تولید دارند و همواره به دنبال راهکارهای مناسب جهت رفع موانع و تحقق جهش تولید می باشند.

وی ادامه داد: برنامه های توسعه ای تولید در حوزه معادن باید در مسیری هدایت شود تا نگاه به آینده فرزندان این سرزمین تحقق یابد.

مدیرکل صمت البرز با تاکید بر ضرورت تقویت عناصر و اجزای زیست محیطی در محیط کار، دستیابی به این مهم را مستلزم همکاری و همراهی بخش های دولتی و خصوصی عنوان کرد.

انصاری با اشاره به فعالیت 92 معدن فعال در سطح استان البرز گفت: با همکاری مشترک معادن، امسال موفق شدیم در بازه شش ماهه اول سال اخذ حقوق دولتی معادن را 100 درصد افزایش دهیم که امیدوارم این روند تا پایان سال تداوم داشته باشد.

کدخبر: 2244

تعداد بازدید: 265