یکشنبه، 22 مهر 1403 - 11:51

شهردار فردیس مطرح کرد

مطالبه آرامستان با جدیت پیگیری می شود

شهردار فردیس گفت: پروژه آرامستان در چاچوب قانون پیگیری شده و هیچگونه مغایرت قانونی ندارد.

آیین باور  - محمدرضا احمدی نژاد در بازدید از محل آرامستان که با همراهی علی شیرین‌زاد نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری انجام شد؛ با تاکید بر ضرورت احداث آرامستان در فردیس، اظهار کرد: احداث آرامستان نیاز شهر و از جمله مطالبات جدی شهروندان و مورد پیگیری امام جمعه محترم است و مدیریت شهری در پیگیری و احداث آن اهتمام دارد.‌

وی با بیان اینکه مردم فردیس برای دفن اموات با مشکلات عدیده ای روبرو هستند؛ افزود: از یک سو شهرهای اطراف از جمله ملارد برای دفن اموات با ما همراهی نمیکنند و از سوی دیگر مسافت شهر فردیس تا بهشت سکینه و بهشت علی بسیار است و هزینه بالایی را به شهروندان تحمیل می کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه پروژه آرامستان فردیس از صفر تا ۱۰۰ در چاچوب قانون پیگیری شده و هیچگونه مغایرت قانونی ندارد؛ گفت: اراضی آرامستان فردیس ۲۲ هکتار است که ظرفیت آن برای تدفین ۱۰۰ هزار نفر و برای مدت ۳۰ سال پیش بینی شده است. طراحی ساختمان‌های اداری و قطعه بندیها انجام شده و تملکات نیز در حال انجام است.

شهردار فردیس بیان کرد: بر اساس دستور العمل‌های محیط زیست، حداقل فاصله آرامستان تا سکونتگاه‌ها ١۵٠ متر است. در حالیکه فاصله آرامستان فردیس در ضلع شمال، جنوب و غرب تا اولین سکونتگاه هزار متر و در ضلع شرقی با اولین سکونتگاه در شهر اندیشه۴٠٠ متر فاصله دارد. اما با این حال شهر اندیشه تلاش می کند تا مانع احداث آرامستان فردیس شود و باند فضای سبز موجود در این فاصله و همجوار بلوار نیایش را به مسکونی تبدیل کند.‌

وی اضافه کرد: تمامی مجوز های قانونی برای احداث آرامستان فردیس اخذ شده است. بر اساس مطالعات انجام شده، با توجه به نفوذ ناپذیری خاک منطقه و عمق بیش از ۱۶۰ متری آب های زیر سطحی، احتمال آلودگی خاک و آب هم وجود ندارد.

کدخبر: 2222

تعداد بازدید: 252