یکشنبه، 15 مهر 1403 - 13:17

تعیین تکلیف پرونده قدیمی:

اهدا زمین به شهرداری با هدف عام المنفعه

پس از سالها اراضي کوی پیروزی خیابان مطهری تعیین تکلیف شد .

آیین باور- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج از تصویب لایحه شهرداری درخصوص تعیین تکلیف اراضي معروف به تاج بخش واقع در کوی پیروزی خیابان مطهری با اکثریت آراء اعضای شورای شهر خبر داد.

عمار ایزدیار در جلسه رسمی شورای شهر در بررسي لايحه شهرداري در خصوص اراضي تاج بخش اظهارداشت: در پی توافقنامه فی ما بین شهرداری کرج و آقایان محمد ناصر تاج بخش و جهانگیر تاج بخش مقرر شد در ازای صدور پروانه ساختمانی نسبت به این پلاک ثبتی که  بلاعوض به شهرداری واگذار شده اما طبق نظریه هیئت پنج نفره کارشناسی  ایام پیروزی انقلاب و قبل از توافق مزبور، به اشخاص متعدد  واگذار و در آن احداث شده بود، مجددبه شهرداری اهداء، تا شهرداری بهای آن را صرف امور عام المنفعه نماید. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج افزود: توافق موصوف در همان سال؛ طی لایحه به شورای قائم مقامی وقت شورای شهر منعکس و موضوع مورد تصویب شورا قرارگرفته و  به شهرداری کرج ابلاغ شده است.

ایزدیار بیان کرد: علیرغم گذشت مدت زمان از توافقات موصوف، متاسفانه مالک وقت اسناد مالکیت به شهرداری منتقل نکرده و برخی از افراد نیز در اجرای ماده 22 قانون ثبت (انتقالی از ورثه تاجبخش) و ماده 147 قانون اصلاح برخی مواد قانون ثبت نسبت به اخذ سند مالکیت در محدوده خویش اقدام نموده اند. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی شهرداری نیز با توجه به وجود اسناد مالکیت صادره راجع به ابنیه احداثی حسب مورد؛ مبادرت به صدور پروانه ساختمانی، مفاصا حساب و پایانکار به شرح جدول ذیل نموده است و در حال حاضر نیز مراجعین متعددی با ارائه سند مالکیت؛ متقاضی صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات از ناحیه شهرداری می باشند. 

ایزدیار بیان کرد: شایان ذکر است در سنوات گذشته وراث مرحوم محمد ناصر تاجبخش با ادعای وقوع مساحتی از پلاک مورث ایشان در طرح معبر عمومی، دعاویی به خواسته مطالبه بهای مساحت واقع در طرح پلاک های ثبتی علیه شهرداری کرج مطرح نموده اند که حسب دادنامه های صادر شده از دادگاه های عمومی و تجدید نظر و به استناد صورتجلسه توافق یاد شده، دعاوی مطروحه علیه شهرداری رد و حکم بر بی حقی وراث مرحوم محمد ناصر تاجبخش صادر گردیده است که دادنامه های صادره دلالت بر واگذاری پلاک ها و مالکیت شهرداری دارد. 

وی اذعان کرد: با توجه به کثرت مراجعین به شهرداری جهت اخذ خدمات و عطف به اقدامات انجام گرفته در گذشته موضوع واگذاری عرصه پلاک های ثبتی موصوف به ماخذ ارزش معاملاتی دفترچه امور مالیاتی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر مطرح و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء حاضرین با لایحه شهرداری موافقت شد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج؛ این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۴ اعتبار داشته و لازم است همشهریانی که در آن منطقه اراضی را قبل از ۱۳۶۴/۱/۲۷ از ورثه تاجبخش به آنها در غالب اسناد عادی واگذار شده است به شهرداری جهت تعیین تکلیف ملک خود مراجعه نمایند.

کدخبر: 2193

تعداد بازدید: 32