جمعه، 06 مهر 1403 - 15:15

کارگاه آموزشی برگزار شد:

پرورش گیاهان دارویی در شهرستان اشتهارد

جمعی از علاقه‌مندان به کشت گیاهان دارویی با چگونگی مراحل کاشت آشنا شدند.

بهزاد اصلان پنجه سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از برگزاری کارگاه آموزشی پرورش گیاهان دارویی در شهرستان اشتهارد خبر داد.

دوره آموزشی پرورش گیاهان دارویی در محل حسینیه سپاه ناحیه حضرت علی اکبر(ع) با حضور پنجاه نفر از شهروندان اشتهاردی و با تدریس دکتر دهقان عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد. 

در این دوره ، جمعی از علاقه‌مندان به کشت گیاهان دارویی با چگونگی مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز بازارهای فروش این محصول آشنا شدند و پس از اتمام کلاس بحث و تبادل نظر بین فراگیران و مربی انجام و به پرسش های فراگیران پاسخ داده شد.  

دکتر دهقان عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان داروئی جهاد دانشگاهی کشور و مدرس این دوره ، با اشاره به استعداد خوب شهرستان در زمینه پرورش برخی از این محصولات، عنوان کرد: در شرایط کنونی چند کشتی بودن این گونه ها بهتر از تک کشتی بودن آنهاست و بهتر است که همزمان چند گونه گیاهان دارویی با هم کاشته شوند . 

وی در ادامه افزود: با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های اخیر فعالیت‌های کشاورزی همچون زراعت و پرورش گیاهان و سایر کشت‌های کم‌آب‌بر برای کسب درآمد کشاورزان از گزینه‌های مناسب است که دامداران نیز می توانند در طرحهای مرتعداری خود کشت گیاهان دارویی را لحاظ نمایند.

کدخبر: 2168

تعداد بازدید: 599