شنبه، 03 شهریور 1403 - 23:14

به همت بنیاد مسکن البرز

23 واحد مسکونی در روستای گل دره احداث شد 

ساخت 23 واحد مسکونی در روستای کم برخوردار گل دره 

آیین باور _ معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از ساخت 23 واحد مسکونی در روستای کم برخوردار گل دره خبر داد و گفت این واحدها در هفته دولت افتتاح خواهند شد. 


میثم سالاری با توجه به محرومیت ساکنان روستای گل دره از توابع شهرستان نظرآباد و عدم شرایط مناسب زندگی در این روستا گفت: بنیاد مسکن با مشارکت بانک مسکن و بنیاد مستضعفان اقدام به ساخت تعداد 23 واحد مسکن در این روستا کرده است.

سالاری افزود: جهت تامین هزینه های ساخت از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و کمک بلاعوض از محل تفاهم نامه های مختلف با سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد بهره گیری شده است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه به هر متقاضی مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با ضمانت سفته زنجیره ای در بانک مسکن پرداخت گردیده است گفت: مطابق با تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان به هر متقاضی مبلغ 500 میلیون ریال کمک بلاعوض، مبلغ 300 میلیون ریال کمک بلاعوض مابه ازای میلگرد و مقدار 10 تن سیمان رایگان به تعداد 20 واحد مسکونی و مطابق با تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه نیز به هر متقاضی مبلغ 300 میلیون ریال کمک بلاعوض به تعداد 23 واحد پراخت گردید.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز افزود: با توجه به تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) به 3 مددجو کمیته امداد نیز میبایست مبلغ 600 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت گردد که تاکنون این امر برای یک خانواده انجام پذیرفته است.

مهندس سالاری تصریح کرد: درمجموع هزینه هر کدام از واحد های ساخته شده با متراژ 55 متر مربع مبلغ 330 میلیون تومان میباشد و در ساخت آنها از مصالح مرغوب استفاده گردیده است.

وی در پایان گفت: بنیاد مسکن جهت صرفه جویی در هزینه های ساخت، از مجریان مجربی که طرف قرارداد با ساکنان روستا هستند استفاده کرده است.

کدخبر: 2069