شنبه، 27 مرداد 1403 - 15:44

همایش عکاسان ایران در ایران کوچک

گردهمایی بزرگ عکاسان ایرانی  در روز جهانی عکاسی برگزار شد.

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به مناسبت روز جهانی عکاسی، گردهمایی ویژه‌ای با حضور اساتید برجسته عکاسی ایران و همچنین علاقمندان و مسئولین استانی در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد.

این رویداد فرهنگی، هنری در دو بخش با حمایت شورا و شهرداری کرج، حوزه هنری، انجمن هنرهای تجسمی و مشارکت اتحادیه عکاسان و تصویربرداران برگزار شد.

 بهارک زرگر وفا رئیس انجمن هنرهای تجسمی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد یک‌ساله شورا بر گسترش کمی و کیفی فعالیت های شورای عکاسی تاکید کرد.

وی افزود: امسال شورای عکاسی ده ها ورکشاپ، بوت کمپ‌ تخصصی و نمایشگاههای مختلف رایگان  را برای هنرمندان عکاس  تمام ایران برگزار کرده است.

در ادامه  ورکشاپ های مختلف و فتو واک با حضور اساتید و عکاسان حاضر با هدف آموزش عملی و تعامل نزدیک‌تر هنرمندان و اساتید برگزار و مورد استقبال ویژه عکاسان جوان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی قرار گرفت.

در بخش دوم  کتاب “صدای پای خزان” که مجموعه‌ای نفیس از  ۵۴ عکاس برتر ایرانی است رونمایی شد. این کتاب دو زبانه که به زیبایی‌های فصل پاییز  در ایران پرداخته است نمایانگر دیدگاه‌ های مختلف عکاسان از سراسر کشور بوده و اثری ماندگار در عرصه عکاسی ایران به شمار می‌رود. مهراب رجبی مشاور البرزشناسی استاندار ضمن تمجید از این اثر فرهنگی فاخر، عکاسی را هنر متفاوت دیدن دنیای هستی خوانده افزود: در این عرصه عکاسان البرزی پیش قدم هستند.

تالیف و تدوین این اثر نفیس را  مهدی حسنی مدیر فرهنگی عضو شورای عکاسی و  صبا جریان روابط عمومی شورای عکاسی برعهده داشتند.

 از سایت انجمن عکاسی رونمایی شد. این سایت امکان ثبت‌نام و ارائه و بارگذاری آثار را به هنرمندان عکاس در عرصه ملی فراهم آورده است.

در پایان به پاس زحمات و تلاش‌های مستمر از فعالان عرصه عکاسی  تجلیل به عمل آمد. 

کدخبر: 2048

تعداد بازدید: 2047