سه‌شنبه، 23 مرداد 1403 - 22:53

مدیرکل آبفا البرز خبرداد:

هوشمند سازی کنتور آب در برنامه است

آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه آب استان به همت آبفا البرز، برگزار شد.

آیین باور _مدیرکل آب و فاضلاب استان در حاشیه این نشست به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار آیین باور مبنی بر ایجاد تسهیلات قسطی برای روزآمد کردن کنتور های آب مشابه اقدام وزارت نیرو برای تعویض کنتور های برق،  گفت به مسئله مهمی اشاره کردین که در برنامه های وزارت نیرو قرار دارد و در آینده به این سمت خواهیم رفت. 

نامداری همچنین گفت: در راستای تأمین آب پایدار برای مردم، ۲۷۰ حلقه چاه در استان حفر، مهندسی و احیاء شد.

حمیدرضا نامداری گفت: از اداره آبفای البرز به واسطه اجرای پروژه‌های سفر ریاست جمهور و رفع تنش آبی در جشنواره شهید رجائی تقدیر شد.

مدیرکل آبفا افزود: تابستان سال گذشته فردیس، کرج، محمدشهر و مهستان با تنش آبی مواجه بودند اما امسال به دلیل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از ۹۵ درصد مشکلات برطرف و تأمین آب پایدار برای مردم محقق شده است.

وی افزود: راه‌اندازی تصفیه خانه شماره ۳ با فاصله زمانی کمتر از یک سال، رکورد بی‌نظیری در کشور برجا گذاشت، اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع، تعادل بخشی به شبکه، راه‌اندازی مرکز پایش و کنترل تأسیسات آب از دیگر اقدامات بود.

نامداری با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه خانه شماره ۳ کرج ۳۸۰ لیتر بر ثانیه بود و باید در پیک ۵۷۰ لیتر بر ثانیه را تصفیه می‌کرد اما امروز این عدد در پیک به یک هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه ارتقاء پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه البرز قابلیت دریافت ۱۱۰ میلیون متر مکعب حق آبه در سال را دارد. مدیرکل آبفای البرز به ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو کرج و آبگیری از تصفیه خانه مهستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت تصفیه خانه شماره یک آب کرج ۱۶۵ لیتر بر ثانیه بود اما با احداث تصفیه خانه مجهز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت اسمی آن اضافه و ظرفیت آن به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه رسید.

وی افزود: تصفیه خانه شماره دو ۳ مدول ۵۰۰ لیتر به ثانیه داشت اما ظرفیت آن در سال گذشته به ۲ هزار ۴۵۰ لیتر بر ثانیه ارتقاء پیدا کرد و از خرداد امسال امکان آبگیری تا ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه فراهم شد.

نامداری ادامه داد: مناطق مختلف مهرشهر اعم از فاز یک، فاز ۴، کیانمهر و حسین آباد سال گذشته با تنش آبی مواجه بود اما با افزایش ظرفیت آبگیری، حفر و تجهیز چاه‌ها، امسال کمترین تنش را داشت. مدیرکل آبفای البرز با اشاره به اینکه امکان انتقال ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب به مهرشهر وجود دارد، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب از سد‌های طالقان و کرج به فردیس هم منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با تکمیل اتصال خط جهان نما امکان انتقال آب به فردیس به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد، افزود: انتقال آب به گرمدره در مدت زمان کوتاهی از کنار اتوبان انجام شد.

نامداری اظهار داشت: گرمدره سال گذشته با تنش آبی مواجه بود اما امسال با اصلاح مخزن ۵ هزار متر مکعبی و اتصال گرمدره به آب سد کرج، این معضل برطرف شد. مدیرکل آبفای البرز تصریح کرد: با اتصال نظرآباد به سد طالقان، تنش آبی در غرب البرز به حداقل ممکن رسید و تمام این امکانات در راستای رضایت‌مندی مردم صورت گرفت.

کدخبر: 2032

تعداد بازدید: 1085