چهارشنبه، 10 مرداد 1403 - 15:22

رهبرحماس در تهران ترور شد

حدود ساعت 2 نیمه شب اتفاق افتاد.

آیین باور- اولین جزئیات از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران منتشر .

گزارش آیین باور و به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه شب اتفاق افتاد.

هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید. بررسی های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.


رهبر انقلاب در بیانیه ای گفت:او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.


و همچنین سپاه اعلامیه ای منتشر کرد با عنوان: ترور شهید اسماعیل هنیه بی پاسخ نمی‌ماند

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ اعلام کرد: اسماعیل هنیه در اتاق خود با گلوله به شهادت رسیده است. بی‌تردید جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه خواهد شد.


همچنین در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


 دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند. تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه ساعت ۸ صبح فردا از دانشگاه تهران برگزار می‌‍شود منابع قطری از برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در روز جمعه در شهر دوحه قطر خبر می دهند.

کدخبر: 1962

تعداد بازدید: 1366