شنبه، 23 تیر 1403 - 12:50

آفرود بلای جان هوا و طبیعت است

مدیر کل مدیریت بحران البرز گفت: آفرود سواری در کوهستان برغان مخرب است.

آیین باور- نشست روز جهانی مقابله با توفان های ماسه ای و گرد و غبار در استانداری البرز برگزار شد.

در این همايش مدیران کل ، فرمانداران ، بخشداران ، شهرداران، روسای دانشگاهها سازمانهای مردم نهاد و اصحاب رسانه حضور داشتند، موضوعات مربوط به ریزگرد و گرد و غبار در سطح استان مورد برسی قرار گرفت. 

مهرور مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این  همایش ضمن تبیین موضوع گرد و خاک خواستار جدیت همه دستگاهها در برخورد با موضوعاتی همچون چرای دام در تالاب صالحیه، تامین حقابه تالاب،اصلاح کانال های زهکشی  و همچنین موضوع آفرود سواران و تخریب مراتع توسط آنها شد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های مردمی در موضوعات مرتبط با محیط زیست و بها دادن به سازمان های مردم نهاد و رسانه های سطح استان در این زمینه شد.

مدیر کل مدیریت بحران البرز در نشست بررسی علل وقوع توفان های ریزگرد استان که شاخص آلودگی هوا را بالا می برد گفت: در همه جای دنیا آفرودسواران در بیابان ها و با استفادهداز رمل های طبیعی ورزش می کنند اما متاسفانه در استان ما در منطقه کوهستانی برغان این اتفاق می افتد. 

مهدی مهرور افزود: روز جمعه شخصا از نطقه بازدید کردم و شاهد ایجاد ابر گردو غباری بودم که به سمت کرج  حرکت می کرد. 

وی افزود: متاسفانه آفرود سواری در کوهستان و بر روی خاک حاصلخیز برغان که درخت و بوته به عمل می آید علاوه بر اینکه پوشش گیاهی ار از بین برده ، کانون ریزگرد نیزشده است. 

وی یادآور شد مسئله با دادگستری البرز درمیان گاشته شده و دادستان اعلام آمادگی کرده است در شورای تامین مطرح شود. 


کدخبر: 1910