یکشنبه، 06 فروردین 1402 - 12:05

از کاخ موزه سلیمانیه تا تپه 9 هزار ساله ازبکی

البرز زیبا؛ بهترین مقصد برای گردشگری شماست

آثار تاریخی فاخر و ارزشمند استان البرز میزبان گردشگران ایران دوست است.

آیین باور -تنها نوروز است که می تواند گردشگران را با جاذبه های بی بدیل البرز آشتی دهد. اینجا گذرگاه نیست  مقصدی دیدنی و ماندنی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به وجود آثار تاریخی فاخر و ارزشمند در استان از گردشگران دعوت کرد تا از جاذبه‌های تاریخی شهرستان‌های استان دیدن کنند.

شهباز محمودی روز جمعه 4 فروردین 1401 یکی از محاسن البرز را نزدیکی شهرستان‌های آن به یکدیگر دانست و اظهار کرد: طالقان تنها شهرستانی است که فاصله بیشتری دارد، بنابراین می‌توان در تور دو روزه البرزگردی تقریبا از تمام جاذبه‌های تاریخی استان  بازدید کرد. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: شهرستان کرج دارای جاذبه‌های تاریخی از جمله حمام مصباح، کاخ موزه سلیمانیه، کاخ شهرستانک و محوطه کاخ مروارید به عنوان محل برگزاری جشنواره و نمایشگاه نوروزگاه و همچنین قلعه صمصام است که با هماهنگی‌های صورت گرفته می‌توانند مور بازدید گردشگران قرار بگیرند. 

محمودی ادامه داد: در شهر هشتگرد واقع در شهرستان ساوجبلاغ کاروانسرای ینگی امام که در آستانه ثبت جهانی است با حضور راهنمایان گردشگری پذیرای گردشگران است، همچنین امامزاده ینگی امام در جوار کاروانسرا از دیگر جاذبه‌های تاریخی گردشگری است که می تواند مورد بازدید قرار بگیرد.

او بیان کرد: در شهرستان نظرآباد محوطه باستانی 9 هزار ساله ازبکی به عنوان یکی از نامزد‌های ثبت جهانی و آسیاب مهدی آباد از آثار با ارزش تاریخی هستند که می‌توانند مورد بازدید قرار بگیرند.

به گفته معاون میراث فرهنگی البرز شهرستان اشتهارد نیز با دارا بودن دستکندهای باستانی و امامزاده زید و رحمن(ع) بسیار دیدنی است. 

محمودی افزود: در شهرستان طالقان نیز گردشگران علاوه بر جاذبه‌های طبیعی می‌توانند از حمام تاریخی این شهرستان بازدید کنند.

گفتنی است این آثار تاریخی در ایام نوروز همه روزه از ساعت 9 تا 17 باز و پذیرای گردشگران هستند.


کدخبر: 1143

خبرنگار: فریبا کلاهی


برچسب ها