دوشنبه، 01 اسفند 1401 - 22:21

پس از 20 سال تنها 40 درصد پیشرفت

رئیس شورای شهر کرج : قول ما 2 سال زمان برای تکمیل ایستگاه Q  است

راه‌اندازی 2 ایستگاه  متروی کرج به طول 6 کیلومتر تا نیمه شعبان آزمایش می شود.

آیین باور- شاید بهره‌برداری ازایستگاه F و K ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان می‌دهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل‌ایستگاه‌های بعدی است و قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است.

 

علی قاسم پور روز یکشنبه در نشست خبری بررسی آخرین وضعیت قطار شهری کرج ضمن ابراز این مطلب گفت: در ابتدای شورای ششم صحبت از این بود که قطار شهری آماده است و سه روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد . روزهای بسیاری گذشته و واقعیت تلخ تر از آن است که مردم می بینند.

او گفت: بر خلاف وعده‌های داده شده، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تأمین نشده بود، ‌ایستگاه‌ها کامل نبود و حتی قطار هم خریداری نشده بود.

قاسم پور با بیان اینکه به تأخیر افتادن بهره‌ برداری از این پروژه دلایل فنی و خاص خود را داشته تأکید کرد: به نظر می‌آید قرار بود قطاری عاریتی با سیستم دیزل بر روی خطوط به حرکت در بیاید بدون آن که اصول فنی آن رعایت شده باشد.

به گفته قاسم‌پور، قرار بود وزارت کشور ۷۵۰ میلیارد تومان برای تأمین رام قطار تخصیص دهد، هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۶۰۰ میلیارد تومان هم در قالب بودجه‌های دولتی به پروژه تزریق شود.

وی افزود: تزریق این منابع باعث می‌شود که این پروژه به هدف اصلی خود که اتصال‌ایستگاه ۴۵ متری گلشهر به شهید سلطانی است برسد. از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متأسفانه تا به امروز به وعده‌ها عمل نشده است.

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید زمین دپوی این پروژه در دانشگاه خوارزمی هم تعیین تکلیف شود، توضیح داد: مالک این زمین دولت است و اگر این زمین تزریق نشود عملاً خروجی نخواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری پروژه مدیریت شهری و شورای شهر است، تصریح کرد: اهمیت این پروژه برای شورا و شهرداری کرج به حدی بود که ۱۳ عضو شورا در دهه فجر آزمایش تست گرم از آن داشتند.

رئیس شورای شهر کرج گفت: طی ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ‌ایستگاه‌ها به صورت فنی به مرحله بهره‌برداری برسد.

این مسئول اضافه کرد: قطار شهری پروژه مدیریت شهری کرج است و از استاندار البرز به پاس همراهی با شهرداری و شورای شهر، قدردانی ویژه‌ای دارم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شهردار کرج، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و مدیرعامل شرکت سابیر، در این نشست حضور داشتند.

کدخبر: 1112

خبرنگار: فریبا کلاهی