یکشنبه، 23 بهمن 1401 - 13:56

بارش برف ادامه دارد

بیش از ۱۵۰۰ نیروی خدمات شهری آماده باش هستند

از آغازین ساعت بارش برف کلیه عوامل خدمات شهری مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج، با به‌کارگیری تجهیزات زمستانی آماده‌باش بودند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج گفت:  به‌طور مستمر اقدام به برف‌روبی و شن‌پاشی سطح شهر شده است، تا مشکلی برای عبور و مرور شهروندان در معابر اصلی و فرعی وجود نداشته باشد.نیروهای خدمات‌رسانی  و تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در محل‌های مذکور مستقرشده‌اند.

کمالی روستا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده و همدلی که بین معاونت خدمات شهری تمامی مناطق کرج وجود دارد، گفت: تلاش داریم در روزهای برفی لحظات خوشی را برای مردم رقم بزنیم.

وی در تشریح تعداد ماشین آلات و تجهیزات زمستانی، عنوان کرد: از زمان بارش برف ۱۰ دستگاه نمک‌پاش، ۱۰ دستگاه بابکت، ۱۰ دستگاه لودر، حدود ۴۰ دستگاه گریدر و ۴۰ دستگاه کامیون در سطح شهر  در حال فعالیت هستند.

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج با اشاره به فعالیت‌های مناطق ۱۰ گانه در بارش‌ها اظهار داشت: معاونت خدمات شهری این مناطق با به‌کارگیری تمام‌ نیروها بلافاصله بعد از آغاز بارش‌ها، بعد از عملیات شن‌پاشی، خیابان‌ها و معابر را برای عبور وسایل نقلیه و تردد ایمن شهروندان مهیا کردند.

وی گفت: این اقدامات به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی معابر، گشودن مسیرهای ترافیکی، روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از بروز مشکل برای رانندگان و بروز تصادفات انجام گرفت.

کمالی روستا با تأکید بر برگزاری چندین جلسه ستاد مدیریت بحران در این معاونت تصریح کرد: این جلسات در راستای همکاری بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر تشکیل و تقسیم‌کار در مناطق و مرکز صورت گرفته است و همه همکاران به وظایف محوله در زمان برف کاملاً آگاهی دارند.

به گفته کمالی روستا، ستاد برف‌روبی تا پایان بارندگی در معابر و سایت‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی هستند تا خللی در تردد شهروندان ایجاد نشود.

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج بابیان اینکه بارش برف در شهر و ارتفاعات از ساعت اولیه صبح آغاز شد، گفت: با فعالیت مداوم نیروهای ما از ساعات اولیه، معبر مسدودی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات شهری همچنان در سطح معابر بزرگراهی و محدوده نواحی شمالی منطقه حضور دارند و پیگیری‌های لازم برای آماده‌باش نیروها مرتباً در حال انجام است.

 

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج گفت: در پی بارش برف از صبح امروز و سفیدپوش شدن شهر، بیش از یک هزار ۵۰۰ نیرو در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

کمالی روستا بابیان اینکه تمامی تمهیدات و تدابیر اجرایی برای مدیریت بارش‌ها باهدف تسهیل رفت‌وآمد تا پایان بارش‌ها پیش‌بینی‌شده است، افزود: با اشاره به اینکه از ابتدای فصل بارش، اقدامات مطلوبی در خصوص آمادگی کامل نیروهای خدمات شهر برای مواجهه با بحران‌های احتمالی صورت گرفته، اظهار کرد: شن‌پاشی خیابان‌های اصلی و فرعی در سطح مناطق و پر کردن مخازن شن و ماسه به‌صورت مستمر در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به نوسان بارش برف و ادامه دار بودن این بارش در هفته پیش رو در خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل را برای برف‌روبی معابر داریم و با توجه به اقدامات صورت گرفته، سطح معابر و بزرگراه‌ها باز است و مشکلی در برف‌روبی، ترافیک و لغزندگی در حال حاضر وجود ندارد.

وی در پایان افزود: با توجه به برودت هوا و یخبندان معابر از امشب، از کلیه شهروندان تقاضا می‌شود در هنگام تردد در معابر شهری با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از عدم انسداد دودکش‌های بخاری منازل اطمینان کامل داشته باشند.

کدخبر: 1100