شنبه، 03 دی 1401 - 13:15

هشدار معاون شهرسازی شهرداری :

فرونشست زمین خطر جدی دشت کرج است

فرونشست دشت کرج، شروع بحران و خطری که باید جدی گرفته شود .

آیین باور_ معاون شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به  با نرخ بالای فرونشست زمین در این منطقه هشدار داد : عدم توجه به محدوده‌های بروزاین پدیده، اثرات زیان باری برای ساکنین در پی خواهد داشت.

او با ابراز تاسف از نرخ بالای فرونشست زمین دشت کرج ، تاکید کرد: طبق مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری در این خصوص، توجه به ساخت و سازها در نقاط بحرانی، ایجاب می کند فرآیند تهیه طرح‌ها و تدوین ضوابط، مقاوم سازی زیر ساخت‌ها و شریان‌های حیاتی در دشت‌های درگیر اولویت کلیه دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

عباس سعیدی کیا عدم مدیریت صحیح آب‌های زیرزمینی و برداشت بی رویه را از دلایل اصلی فرونشست خواند و گفت: وقوع پدیده در زیرسازه‌های حیاتی انتقال انرژی گاز و برق، تاسیسات حمل و نقل مانند پل‌ها و جاده‌ها و ابنیه و ساختمان‌ها حوادث و فجایع اسفناکی را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول در پایان با اشاره به آنکه شهرداری کرج در حال حاضر محدوده‌های دارای فرونشست را در فرآیند طرح‌های در دست تهیه مد نظر قرار داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران مبنی بر لزوم تدوین ضوابط و آیین نامه‌های اجرایی مربوط به پدیده فرونشست زمین توسط وزارت راه و شهرسازی، به محض ابلاغ ضوابط و مقررات مربوطه، شهرداری کرج نیز این مهم را در فرآیند صدور پروانه و همچنین ساخت و سازهای عمرانی خود در دستور کار قرار خواهد داد.

کدخبر: 1044

خبرنگار: فریبا کلاهی